خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

اینجوری نمره آیلتس بالا بگیر!

gfxdownload.ir
773
0

مدرک آیلتس که مسلما بارها اسمش رو شنیدین، یکی از شرایط لازم برای وارد شدن به بیشتر دانشگاه ‌ها، گرفتن اقامت کشورهای انگلیسی زبان و یا مشغول شدن به کار تو بیشتر شرکت ‌های بین المللیه. تو این مقاله ما شما رو هر چه بیشتر با این آزمون و موفقیت درش آشنا می کنیم.
آیلتس چیه؟

آزمون زبان انگلیسیIELTS ، که از ابتدای کلمات The International English Language Testing System گرفته شده، اولین بار تو سال 1980 توسط کمبریج و بریتیش کانسیل راه اندازی شد. در واقع آیلتس یه سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی برای سنجش مهارت افراد تو این زبانه.


آیلتس آکادمیک و جنرال، کدوم یکی؟

آیلتس آکادمیک و جنرال به شکلی طراحی شدن که طیف وسیعی از توانایی ها رو در افراد مبتدی تا ماهر پوشش میدن. نسخه آکادمیک برای شرکت کنندگانیه که می خوان در مقاطع عالی تو کشور انگلیسی زبان تحصیل کنن. نسخه عمومی یا همون جنرال برای شرکت کنندگانی هست که می خوان کار کنن، آموزش ببینن، یا به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنن.

تفاوت بین نسخه های آکادمیک و جنرال در محتوا، زمینه و هدفه. همه ویژگیهای دیگه شون، مثل تخصیص زمان، طول پاسخهای کتبی و گزارش نمرات، یکی هستن.



مهارت ها و نمره دهی آیلتس چطوریه؟

آیلتس آکادمیک و جنرال هر دو توانایی گوش دادن، خوندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی رو آزمایش می کنن. بخش صحبت کردن جزء کلیدی آیلتسه که به صورت مصاحبه با یه مصاحبه کننده انجام میشه. فرد در طی صحبت كردن توسط آزمون گیرنده ارزيابي ميشه. این جلسه همچنین برای نظارت و بررسی مجدد در صورت تجدید نظر در مورد نمره داده شده، ضبط میشه.

Band scores یا نمره ای که برای هر مهارت زبان (گوش دادن، خوندن، نوشتن و صحبت کردن) استفاده میشه از 0 (فرد ناآشنا به زبان انگلیسی) تا 9 (فرد متخصص) متغیره. و در نهایت هم فرد نمره ای بین این بازه به عنوان نمره ی نهایی آیلتس میگیره.



نمره های آیلتس معادل چه سطحی از CEFR هستن؟

برای این مورد باید اول بدونین CEFR چیه. CEFR کوتاه ‌شده عبارتCommon European Framework of Reference for Languages به‌ معنی «چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ‌‌ها» هست. سیستم ارزشیابی زبان CEFR به 3 سطح اصلی و در مجموع به 6 سطح تقسیم میشه که هر یک از اونا نشون ‌دهنده ی میزان مشخصی از آشنایی یه فرد با زبان و توانایی های های چهارگانه ش هست. این 6 سطح از مبتدی تا پیشرفته به این ترتیبن:

سطح مبتدی A1و A2
سطح متوسط B1 و B2
سطح پیشرفتهC1 و C2


اگه سطح شما B1 باشه، نمره ای مابین 4 و 5 در آزمون کسب می کنین. با سطح B2 قادر به کسب نمره 5.5 الی 6.5 خواهین بود. سطح C1 شما را به گرفتن نمره ای بین7 الی 8 سوق میده. و در نهایت نمره 8.5 الی 9 توسط افرادی با سطح C2 کسب میشن.


چطور میشه برای آزمون آیلتس آماده شد؟

برای آمادگی و شرکت تو آزمون آیلتس، شما می تونین تو دوره آیلتس موسسات و آموزشگاه های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنین و یا به طور خود آموز مطالعه کنین. منابع آزمون آیلتس بسیار متنوعن و اکثرا به صورت رایگان تو اینترنت در دسترسن. شما همچنین می تونین توی گوگل راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس اکسیر رو سرچ کرده و ازش استفاده کنین.



آیلتس و مهاجرت!

به احتمال زیاد شما هم از اون دسته افرادی هستین که مدرک آیلتس رو برای مهاجرت میخوایین. البته همون طور که گفته شد با توجه به هدفتون باید اقدام به گرفتن ایلتس آکادمیک یا جنرال بکنین. شما می تونین برای پروسه مهاجرتتون از موسسه مهاجرتی که معمولا تو سه زمینه زیر فعالیت می کنن کمک بگیرین:

مهاجرت برای تحصیل در خارج از ایران
مهاجرت برای کار در خارج از ایران
مهاجرت برای زندگی در خارج از ایران

این آژانس های مهاجرتی با استفاده از وکیل هایی که تو کشورهای هدف دارن، بدون نیاز به رفت و آمد توسط شخص متقاضی، کارها رو به نیابت انجام میدن. و این طوریه که کار مهاجرت شما خیلی ساده میشه. درضمن، می تونین ازشون مشاوره هایی دریافت کنین که کمک کنه اقدام اشتباهی انجام ندین.



کلی خبر خوب!

اگر به وبسایت و شبکه های اجتماعی اکسیر سر بزنین، می تونین به کلی آموزش و محتوای رایگان به خصوص در زمینه آزمون آیلتس دسترسی داشته باشین. این آموزش ها باعث میشن تا همه فرصت یادگیری و رشد داشته باشن.

دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان
دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی 800 صفحه ای اکسیر
دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس 400 صفحه ای اکسیر
راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان
800 مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر
تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی
جزوه ی ایده های آیلتس مناسب برای رایتینگ و اسپیکینگ
دانلود سه هزار کلمه متداول لانگمن
راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس
صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام اکسیر



حرف آخر!

آکادمی زبان اکسیر با شعار "سبکِ زندگی" چندین سال هست که افتخار داره به صورت تخصصی در زمینه ی برگزاری دوره های آمادگی آزمون آیلتس از صفر تا صد فعالیت کنه. مشاورین مجرب اکسیر مناسب ترین و معقول ترین راه رو از نظر کیفیت، هزینه و وقت به شما ارایه میدن. اکسیر، انتخاب بهترین هاست.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود